I Stock 513106144 Kleiner

Veelgestelde vragen

Hoe koop ik mijn eigen risico af?

Alle Logicx huurauto's zijn all risk verzekerd. Het eigen risico bij een schadegeval bedraagt € 550,- per gebeurtenis in Nederland. Uw eigen risico kunt u voor €9,50 per dag terugbrengen naar maximaal € 100,-. Als u hier interesse in heeft, kunt u dit bij de uitgifte van de huurauto aangeven.

Hoe lang mag ik de vervangauto houden?

Uw verzekering of pechhulp heeft de vervangende auto tot een bepaalde datum bij ons gehuurd. Deze datum kunt u vinden op de huurovereenkomst die u bij de uitgifte hebt meegekregen. Mocht u menen dat u recht hebt op een andere inleverdatum, dan kunt u contact opnemen met uw pechhulpverlener of verzekering

Vrije kilometers

Met een huurauto van Logicx kunt u, afhankelijk van uw voorwaarden, 100 of meer kilometers per dag vrij reizen. De brandstofkosten zijn voor uw eigen rekening. U krijgt een volle tank van ons mee en u dient de auto ook weer met een volle tank in te leveren

Pech of schade met de vervangauto. Wat nu?

Wanneer u pech of een ongeluk hebt met de vervangende auto kunt u onze hulplijn bellen: 055 - 369 4095

Welke brandstof gaat in de auto?

In de meeste auto’s vindt u aan de binnenkant van de tankklep een sticker met de brandstofsoort waar de auto op rijdt. Daarnaast bevindt zich in iedere auto van Logicx een mapje met daarin o.a. de groene kaart en een kopie van het kentekenbewijs. Op het kentekenbewijs vindt u de soort brandstof: B is benzine en D is diesel. Mocht u er toch niet uitkomen, neemt u dan contact op met Logicx: 055 - 369 4001.

Ik wil de auto op een ander Logicx innnamepunt inleveren. Mag dat?

Jazeker mag dat. U kunt de auto zonder aanvullende kosten inleveren bij een ander innamepunt van Logicx dan op uw contract staat.

Voor een overzicht van de innamepunten, kijkt u op Logicx innamepunten en vindt het dichtstbijzijnde  innnamepunt bij u in de buurt.

Mag iemand anders in de vervangende auto rijden?

Zolang iemand beschikt over een geldig Nederlands rijbewijs en deze op verzoek kan tonen is dit mogelijk. Logicx houdt wel degene die als bestuurder op het contract staat verantwoordelijk voor eventuele bekeuringen en/of schades

Waar is mijn eigen auto?

Uw auto wordt in de meeste gevallen uiterlijk de eerstkomende werkdag afgeleverd op het gewenste afleveradres. Als u wilt weten waar uw auto is, neemt u dan contact op met uw pechhulpverlener of uw verzekeraar

Wat zijn de eventuele kosten voor berging of transport van mijn auto?

De kosten met betrekking op een schade of ongeval en het eventueel daaropvolgende doortransport ongeacht de schuldvraag zijn in 99% van de gevallen voor de verzekeraar en dus niet voor u.

Mocht u geen pechhulpverlening hebben via uw dealer of verzekering en u wilt toch uw auto getransporteerd hebben. Vult u dan ons aanvraagformulier in en wij nemen contact met u op.

Heeft u een auto die geregistreerd staat in het buitenland of een niet Nederlandse verzekering bel dan: 055 - 369 4177  om te overleggen over de afhandeling.

Wanneer komt mijn auto aan op de plaats van bestemming?

Heeft u pech/schade gehad in Nederland, dan wordt uw auto in meeste gevallen de eerstvolgende werkdag bij de schadehersteller, dealer of garage afgeleverd. Het kan echter voorkomen dat een derde partij uw auto naar de eindbestemming zal brengen. Dit heeft te maken met contractafspraken met diverse verzekeringsmaatschappijen. U kunt altijd contact met ons opnemen op 055 - 369 4177, om na te vragen wanneer uw auto doorgebracht wordt.

Kan ik de eindbestemming van mijn auto nog wijzigen?

Natuurlijk kunt u de bestemming nog wijzigen, hiervoor hebben wij wel een bevestiging nodig van uw verzekeringsmaatschappij of pechhulpverlener. Uiteraard vragen wij u dit zo spoedig mogelijk te doen in verband met onze dagelijkse planning

Mijn auto is afgesleept in een zone waar een wegsleepregeling van kracht is. Wat nu?

U kunt uw auto tegen betaling weer op komen halen tijdens onze openingstijden (zie contactgegevens van desbetreffende Logicx vestiging). Denkt u er wel aan dat wij handelen in opdracht van de gemeente en u kunt desgewenst daar uw bezwaar doen

Mijn werkgever of garage wil de huurkosten voor mij betalen. Wat moet ik doen?

Voor het overnemen van de huurkosten door een bedrijf zoals uw werkgever of uw garage, ontvangen wij graag een email met het verzoek tot overname van de kosten op rental@logicx.nl. In deze email dienen de volgende zaken vermeld te worden: het kenteken van de auto van Logicx, tot wanneer men verwacht dat de auto ingezet moet worden, het adres, eventueel een opdrachtnummer of kenmerk. U blijft echter wel verantwoordelijk voor de betaling indien uw werkgever of garage niet betaald

Kan ik de auto doorhuren?

Wanneer u de auto langer nodig hebt omdat uw eigen auto nog niet klaar is. Kunt u een verzoek tot het doorhuren indienen. Dat kan hier auto doorhuren. De eerstkomende werkdag zult u een reactie van Logicx ontvangen.

Staat uw vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op. Stuur een email naar info@logicx.nl of bel ons  055 - 369 4000.