Receptioniste

Veelgestelde vragen

Vervangend vervoer

Berging

Wat is eigen risico?

Met het vervangend vervoer ga je goed verzekerd weer op weg. Zo zijn al onze voertuigen allrisk verzekerd en heb je een aansprakelijkheidsdekking voor schade die jij met ons voertuig aan derden toebrengt (WA). Ook een aansprakelijkheidsdekking bij schade aan– of diefstal van ons voertuig is inbegrepen. Allemaal met inachtneming van een niet-afkoopbaar bedrag (eigen risico). Dat betekent dat bij een niet verhaalbare schade je financiële aansprakelijkheid is beperkt tot dit bedrag.Alleen als er sprake is van nalatigheid of contractbreuk kan je voor de daadwerkelijk schade aansprakelijk worden gesteld

Hoe lang mag ik vervangend vervoer gebruiken?

Terugbrengen van het vervangend vervoer bij de Logicx locatie dient te gebeuren op datum en tijdstip zoals vermeld in de huurovereenkomst. Indien er geen einddatum op de overeenkomst staat vermeld dan zal je leasemaatschappij of wagenparkbeheerder je binnenkort informeren.

Ik heb de vervangende auto niet meer nodig. Wat nu?

We raden je aan om contact op te nemen met de organisatie die voor jou de vervangauto heeft geregeld. Zij zullen de reservering annuleren.

Wat is een huurdag?

Een huurdag voor is gelijk aan 24 uur. Deze 24 uur gaan in wanneer de huurperiode start. Wij begrijpen, dat bepaalde omstandigheden er toe kunnen leiden dat de huurauto iets later wordt teruggebracht. Daarom hanteert Logicx over het algemeen een ‘uitloopperiode’ van 30 minuten. Indien de auto na deze ‘uitloopperiode’ nog niet is teruggebracht, dan wordt een extra dag in rekening gebracht.

Kan ik het eigen risico bedrag verlagen?

Binnen Nederland bieden we je de mogelijkheid om voor een vast bedrag per dag het blijvend Eigen Risico verder te verlagen.

Wanneer een locatiemedewerker de uitgifte verzorgt kun je aangeven van deze optie gebruik te willen maken. Voor klanten met een zakelijke overeenkomst (bv leaserijders) is het verlagen van het Eigen risico niet mogelijk.

Houd er wel rekening mee dat deze verzekering alleen van toepassing is als het voertuig wordt gebruikt in overeenstemming met de Algemene Huurvoorwaarden. Het verlaagd eigen risico is niet van toepassing bij diefstal en/of onderdelen.

Mijn auto is afgesleept in een zone waar een wegsleepregeling van kracht is. Wat nu?

Je kunt jouw auto tegen betaling weer op komen halen tijdens onze openingstijden (zie contactgegevens van desbetreffende Logicx vestiging). Denkt je er wel aan dat wij handelen in opdracht van de gemeente en je kunt desgewenst daar jouw bezwaar doen.

Kan ik de eindbestemming van mijn auto nog wijzigen?

Natuurlijk kun je de bestemming nog wijzigen, hiervoor hebben wij wel een bevestiging nodig van jouw verzekeringsmaatschappij of pechhulpverlener. Uiteraard vragen wij je dit zo snel mogelijk te doen in verband met onze dagelijkse planning.

Wanneer komt mijn auto aan op de plaats van bestemming?

Heb je pech/schade gehad in Nederland, dan wordt jouw auto, in de meeste gevallen, de eerstvolgende werkdag bij de schadehersteller, dealer of garage afgeleverd. Het kan echter voorkomen dat een derde partij jouw auto naar de eindbestemming zal brengen. Dit heeft te maken met contractafspraken met diverse verzekeringsmaatschappijen. Je kunt altijd contact met ons opnemen door te mailen naar mberging@logicx.nl, om na te vragen wanneer jouw auto doorgebracht wordt.

Ik heb pech gehad met mijn auto en ben afgesleept naar één van jullie vestigingen. Hoe nu verder?


Wij hopen dat je snel jouw weg hebt kunnen vervolgen in één van onze vervangende auto’s. Heb je er al over nagedacht naar welke dealer of garage jouw auto getransporteerd mag worden? Zo ja, neem dan direct contact met ons op: mberging@logicx.nl.

Staat jouw vraag er niet tussen? Stel hem via het formulier of neem contact met os op via 055 – 369 4000.