Direct contact 0553694000
Veelgestelde vragen

Factuur & boetes

Ik heb een bekeuring gekregen. Wat nu?

Als u een overtreding hebt begaan, zal het transactievoorstel (de bekeuring) naar Logicx worden gestuurd. Logicx zal deze voor u betalen en zal de boete daarna aan u of aan de leasemaatschappij doorbelasten.

Mocht u menen dat de bekeuring onterecht is, dan hebt u altijd de mogelijkheden om bezwaar te maken. Neem hiervoor contact op met de bekeurende instantie.

Wat gebeurt er als ik een verkeers- of parkeerboete krijg?

Mogelijk ontvang je de boete van de overheidsinstantie zelf. In het andere geval betalen wij het bedrag en informeren wij jou of je leasemaatschappij over de boete en ontvang je een factuur. Naast de boete brengen wij ook administratiekosten in rekening. Wil je bezwaar indienen voor een bekeuring binnen Nederland dan kan je bij ons een machtigingsformulier opvragen.


Hoe koop ik mijn eigen risico af?

Alle Logicx huurauto's zijn all risk verzekerd. Het eigen risico bij een schadegeval bedraagt € 660,- per gebeurtenis in Nederland. Uw eigen risico kunt u voor € 11,50 per dag terugbrengen naar maximaal € 120,-. Als u hier interesse in heeft, kunt u dit bij de uitgifte van de huurauto aangeven.

Mijn werkgever of garage wil de huurkosten voor mij betalen. Wat moet ik doen?

Voor het overnemen van de huurkosten door een bedrijf zoals uw werkgever of uw garage, ontvangen wij graag een email met het verzoek tot overname van de kosten op rental@logicx.nl. In deze email dienen de volgende zaken vermeld te worden: het kenteken van de auto van Logicx, tot wanneer men verwacht dat de auto ingezet moet worden, het adres, eventueel een opdrachtnummer of kenmerk. U blijft echter wel verantwoordelijk voor de betaling indien uw werkgever of garage niet betaald