Header Logicx 9

Mijn vervangauto

Zojuist bent u met uw voertuig gestrand op de Nederlandse of Europese (snel)weg. U krijgt nu een vervangauto van Logicx ter beschikking. De standaard termijn van het gebruik van het Logicx voertuig wordt bepaald door uw verzekering, mobiliteitsgarantie, leaseovereenkomst of uw wegenwacht lidmaatschap. 

Hieronder geven wij antwoord op veelgestelde vragen en leggen in het kort uit wat u van ons mag verwachten.

Hoe koop ik mijn eigen risico af?

Alle Logicx huurauto's zijn all risk verzekerd. Het eigen risico bij een schadegeval bedraagt € 550,- per gebeurtenis in Nederland. Uw eigen risico kunt u voor €9,50 per dag terugbrengen naar maximaal € 100,-. Als u hier interesse in heeft, kunt u dit bij de uitgifte van de huurauto aangeven.

Vrije kilometers

Met een huurauto van Logicx kunt u, afhankelijk van uw voorwaarden, 100 of meer kilometers per dag vrij reizen. De brandstofkosten zijn voor uw eigen rekening. U krijgt een volle tank van ons mee en u dient de auto ook weer met een volle tank in te leveren

Hoe open ik het tankklepje?

Ieder merk en type auto heeft zijn eigen manier om de tankklep open te krijgen. De meest voorkomende zijn deze:

  • Druk het tankklepje een klein stukje in, waarna de tankklep open veert.
  • Links naast de chauffeursstoel op de bodem bevindt zich een klein hendeltje met daarop een benzinepompje. Het hendeltje kunt u omhoog trekken waarna de benzineklep opent.
  • Links op het dashboard vindt u een knopje met daarop een benzinepompje. Wanneer u daarop drukt, zal de tankklep openen.

Komt u er niet uit, dan kunt u altijd de instructie vinden in het instructieboekje in het handschoenenkastje.

Welke brandstof gaat in de auto?

In de meeste auto’s vindt u aan de binnenkant van de tankklep een sticker met de brandstofsoort waar de auto op rijdt. Daarnaast bevindt zich in iedere auto van Logicx een mapje met daarin o.a. de groene kaart en een kopie van het kentekenbewijs. Op het kentekenbewijs vindt u de soort brandstof: B is benzine en D is diesel. Mocht u er toch niet uitkomen, neemt u dan contact op met Logicx: 055 - 369 4001.

Hoe lang mag ik de vervangauto houden?

Uw verzekering of pechhulp heeft de vervangende auto tot een bepaalde datum bij ons gehuurd. Deze datum kunt u vinden op de huurovereenkomst die u bij de uitgifte hebt meegekregen. Mocht u menen dat u recht hebt op een andere inleverdatum, dan kunt u contact opnemen met uw pechhulpverlener of verzekering

Hoe verloopt de inname procedure?

Wanneer u de vervangende auto in gaat leveren, denkt u dan aan het volgende: de auto dient schoon en met een volle tank ingeleverd te worden. Bij het innamepunt zal de auto geïnspecteerd worden op eventuele schades, of de auto schoon en afgetankt is, of alle accessoires aanwezig zijn en zal de kilometerstand genoteerd worden. Voor de inname wordt u gevraagd uw handtekening voor akkoord te zetten en u zult een afschrift van de innameovereenkomst ontvangen.

Kan ik de auto doorhuren?

Wanneer u de auto langer nodig hebt omdat uw eigen auto nog niet klaar is. Kunt u een verzoek tot het doorhuren indienen. Dat kan hier auto doorhuren. De eerstkomende werkdag zult u een reactie van Logicx ontvangen.

Pech of schade met de vervangauto. Wat nu?

Wanneer u pech of een ongeluk hebt met de vervangende auto kunt u onze hulplijn bellen: 055 - 369 4095

Ik wil de auto op een ander Logicx innnamepunt inleveren. Mag dat?

Jazeker mag dat. U kunt de auto zonder aanvullende kosten inleveren bij een ander innamepunt van Logicx dan op uw contract staat.

Voor een overzicht van de innamepunten, kijkt u op Logicx innamepunten en vindt het dichtstbijzijnde  innnamepunt bij u in de buurt.

Ik heb een bekeuring gekregen. Wat nu?

Als u een overtreding hebt begaan, zal het transactievoorstel (de bekeuring) naar Logicx worden gestuurd. Logicx zal deze voor u betalen en zal de boete daarna aan u of aan de leasemaatschappij doorbelasten.

Mocht u menen dat de bekeuring onterecht is, dan hebt u altijd de mogelijkheden om bezwaar te maken. Neem hiervoor contact op met de bekeurende instantie.

Waar vind ik de openingstijden van het innamepunt?

Een overzicht van alle Logicx innamepunten in Nederland met de openingstijden, vindt u op Logicx innamepunten.

Waar is mijn eigen auto?

Uw auto wordt in de meeste gevallen uiterlijk de eerstkomende werkdag afgeleverd op het gewenste afleveradres. Als u wilt weten waar uw auto is, neemt u dan contact op met uw pechhulpverlener of uw verzekeraar

Ik wil de auto omwisselen voor een andere huurklasse. Kan dat?

Helaas is dat meestal niet mogelijk. Uw verzekeraar heeft een auto in een bepaalde klasse gereserveerd waardoor het niet mogelijk is u een grotere auto te verhuren

Ik wil toch wel of geen gebruik maken van het afkopen van het eigen risico.

Nadat u met de auto bent gaan rijden is het helaas niet meer mogelijk om dit aan te passen.

Mag iemand anders in de vervangende auto rijden?

Zolang iemand beschikt over een geldig Nederlands rijbewijs en deze op verzoek kan tonen is dit mogelijk. Logicx houdt wel degene die als bestuurder op het contract staat verantwoordelijk voor eventuele bekeuringen en/of schades

Mijn werkgever of garage wil de huurkosten voor mij betalen. Wat moet ik doen?

Voor het overnemen van de huurkosten door een bedrijf zoals uw werkgever of uw garage, ontvangen wij graag een email met het verzoek tot overname van de kosten op rental@logicx.nl. In deze email dienen de volgende zaken vermeld te worden: het kenteken van de auto van Logicx, tot wanneer men verwacht dat de auto ingezet moet worden, het adres, eventueel een opdrachtnummer of kenmerk. U blijft echter wel verantwoordelijk voor de betaling indien uw werkgever of garage niet betaald

I Stock 483574941


Wilt u de vervangende auto weer inleveren?

Dit kan bij één van onze innamepunten. Hieronder vindt u, door op postcode of plaats te zoeken, het dichtstbijzijnde Logicx innamepunt bij u in de buurt. Wilt u de auto schoon en afgetankt inleveren?

Logicx innamepunten